Изработка на уеб сайт

ИДЕА ОМ предлага на своите клиенти изработка на уеб сайт и изработка на онлайн магазин

ИЗРАБОТКА НА ДИНАМИЧЕН УЕБСАЙТ

Каква роля играе уеб сайтът за твоя бизнес? Защо е важен? Какво носи за развитието на твоя бизнес? 
Имаш бизнес? Стартираш сега? Колко струва една изработка уеб сайт ? Уеб сайта инвестиция или разход е? Мога ли да си направя сам уеб сайт? Как да си направя сам уеб сайт?

На всички тези въпроси и много други има отговори. Тъй като за нас е важно да дадем полезност, събрахме статистически едни от най-често задаваните въпроси за изработка на уеб сайт и стойността на уеб сайта в бизнеса. Ето някои от тях:

„ Защо да си направя уеб сайт и какъв да бъде той?“

Да, за някои установени бизнеси през недигиталните години е странно, че им трябва присъствие в интернет. За повечето предприемачи от този период е не логично как 30 години били без уеб сайт или 20 без уеб сайт и сега им трябва такъв, когато имат установен бизнес. Или вариант 2 имат направен уеб сайт от ерата на първия интернет скандал ( Моника Люински- ако се чудите кой е) и сега им е странно защо той не работи. Вариант 3 сина им, внука им, съседското дете или …. казуса сам ще си направя уеб сайт, защо да ми прави някой непознат и давам излишни пари?

Уеб сайтът е пристанището на вашият бизнес в интернет. Няма значение в каква сферата сте. Защо ще попитате? Ако си представим, че рекламите са кораби, които носят информация до различни точки, към които сме ги насочили, то пристанището събира информация, кой се интересува реално от това, което искаме да кажем с нашата информация. Те събират данните от корабите и ни показват към кои градове да насочим отново дадената информция, за да бъде тя на точното място и да не разходва повече от необходимите средства. Това важи за рекламите в Гугъл и рекламите във Фейсбук.

Ако е правилно конструиран сайта дава безкрайно много възможности. Да започнем с бизнесите, които са с т.нар информационни сайтове. Обикновено това са бизнеси, които предлагат услуги. При тях директна продажба няма. Примери са : сайт за строителни услуги, сайт за архитектурно студио или интериорен дизайн, сайт за консултантски услуги, сайт на агенция за дигитална реклама или рекламна агенгеция и т.н. Тоест уеб сайта за бизнес при който се изискват допълнителни параметри преди да може да бъде уточнено какво трябва да клиента.

Как намират потенциалните клиенти такива бизнеси? С известната SEO оптимизация. Този похват стана известен с преспамването по телефон преди време от дадени агенции, което превърна израза „да съм на първо място в Гугъл“ е негов синоним . ( Подробно за SEO можете да прочетете тук.) Сега ще обясним какво е това с 2 думи. Прилагат се определени SEO похвати за изграждане на линкове, за да може търсачката да хареса уеб сайта Ви и при определени търсения да го показва на предни позиции. Тези похвати се прилагат и при онлайн магазините.

В информационния уебсайт се излага главно информация за това какво прави предприятието. Много фирми го ползват като портфолио, за да могат да видят техни потенциални клиенти или инвеститори,завършените от тях до този момент проекти. Този вид уебсайт е чудесен начин да разширявате базата си от клиенти, когато го оптимизирате правилно. Плюс спестява ви множество мейли и загубени часове в подготвяне на материали за изпращане, когато има запитване. Разбира се при представителните уебсайтове, една от най-важните части е правилният уебдизайн. Да бъде изграден в съответствие с вашия бранд, уеб дизайна да отговоря на изикванията на потребителите и т.н.

Затова се ползват и агенции за уеб дизайн тъй като хората в тази сфера изучават и следят тенденциите в тази посока. Или това, което правим с вашият е дизайн е спрямо това, което показват последните проучвания от следенето на реакциите на потребителите ( така нареченият UX- user experience). Затова е добре при изработка на уеб сайт клиента да дава само насока като цветове на бранд и обща естетика, за да може дизайнерът да приложи максимално маркетингови трикове в поставянето на елементите и изработката на сайта. А дали ще го ползвате само като визитка или ще грижите за оптимизацията му, както и дали ще рекламирате своите услуги и продукти е вече ваш избор.

При изработка на онлайн магазин дизайна играе една от главните роли за покука. Разбира се скоростта на сайта също. Тъй като това е по-сложната сфера на обяснение и за да бъдем максимално полезни ще разделим обяснението за създаването на онлайн магазин и важните елементи на 2 части. Функционални и визуални тъй като това ще отговори на въпроса „ как да накарам хората да си купуват от моя магазин?“

Ще започна с функционалната част. При функционалната част е важно на първо място скоростта на сайта (можете да измерите скоростта на зареждане на нашият сайт, която е под 2 сек). Това е важна част, тъй като потребителите станаха изключително капризни и не обичат да чакат. Бавната скорост на виртуалният ви магазин може да накара клиента да се откаже от поръчката си и да не поръчва от вас изобщо.

Друга важна функционалност е чек аута (завършването на поръчката). Това да може да се завърши поръчката по възможно най-бързият и безболезнен начин без излишни условности и разсейки за потребителя е изключително важно. Ако преди завършване на поръчката сложите излишни бутони, като получи отстъпка, това може да забави процеса и да прекрати покупката, тъй като пътя на потребителя се удължава следователно той шпопълва множество данни, отнво и отново и се отказва, поне голяма част от тях.

Ако желаете да съберете база за имейл маркетинг, то това е добре да се случва на някоя от другите страници в сайта.
Доказа се и метода на бърза поръчка, при който потребителя записва само своя телефонен номер. В този вариант, обаче се изисква повече работа от ваша страна, тъй като трябва да се обадите и вземете детайлите за доставка.

Друг важен елемент от тази категория са плащанията. В България определено дори и до този момент най-предпочитаният метод е наложеният платеж, затова едобре да договорите добри условия с фирмит доставчици. Разбира се плащанията през банка и с карта са най-добрият за вас метод и все поече хора привикват към това, което за търговците е най-сигурният начин за не връщане на поръчка.

Разбира се добре е да вложите и Pay Pal, тъй като все повече хора се насочват към плащане по този начин. PayPal реално започва да се налага доста заради платформата E-bay и Amazon. Повечето хора с култура за интернет пазаруване, предпочитат Pay Pal, тъй като той им дава гаранция за възвръщане на средствата при неполучаване на пратка.

На границата между функционалност и дизайн се намесва потребителския път, сетивността на сайта или как да са разположени бутоните и категории, за да има максимален ефект – или как да насочим потребителя към покупка. Правейки дизайна трябва да се съобразим с това, че между 80-85% от трафика към сайта и покупките монават през мобилни устройства.  Тук следва така да подредим вашият онлайн магазин, че да можем да покажем на потребителите това, което ние искаме без то да е прекалено очевидно и от друга страна на следим и знаем вашият клиент какво реално купува, кое е най-интересно. Защото именно то прави стокооборота и следователно печалбите на вашят онлайн бизнес.

Трябва да се проследи с времето дали потребителите на бранда, който развивате са по-привлечени от промоционални продукти, дали следят новите продукти повече или имате определени продукти, които са „пилотни“, тоест продавате дадена група продукти, които изявено по-тъсени от останалите. Ако сте стартиращ бизнес е добре да не изграждате навици у своите клиенти да пазаруват промоционални продукти, тъй като в бъдеще време това би отнело от печалбите и оборота на вашата фирма. В тези случаи промоциите и насочването към тях се поставят в каре, което не е на челни позиции, а се изисква по-дълъг път до тях.

Разбира се минаваме към чисто визуалната част или подбор на разположение на сайта. Както обяснихме и по-горе всеки елемент трябва да е поставен така, че да набляга на това, което искате да изтъкнете по-напред.  При дизайна на сайта, ако искате да развивате разпознаваем бизнес е добре да се заложат и елементи от бранд идентичността. Иначе казано добре е да решите с какви цветове ще се отличавате, какво ще е вашето лого, ако нямате такова. В случай, че бизнесът ви не е стартиращ, а сте наложен бранд, може да помислите дали не е време за обновяване и модернизиране на логото.

По-горе може да се е зародил въпросът коу цветове са подходящи и как да ги изберем? Тук може да се посъветвате със своя уеб дизайнер, тъй като психологията цветовете е доста обширна наука. Препоръчваме да не тръгвате убедено към любимият си цвят, а да проучите дори сами какви символики носи и дали би стоял добре в уеб сайт. Много цветова на теория са хубави, според личния вкус, но на практика в уеб сайт стоят чисто естетически не добре. Също е добре да се посъветвате дали този цвят няма да отблъсне потребителите, дали е в сега наложените тенденции или е извън мода, което може да наведе потребителя подсъзнателно към мисълта, че сайтът ви не е модерен, което води до причинно следвена връзка в мозъка, че и стоките които предлагате не са модерни, за са морално остарели. Има и цветове, които трябва да се използват доста внимателно. Ще дадем пример с лилавия цвят. 

На практика спада в групите на цветовете на страстта, попринцип  може да се ползва когато главният таргет са жени, но…. Лилавият цвят е един от цветовете, които трябва да се ползва доста внимателно, в момента не е тенденциозен и води мисълта за остарялост на сайта. Ако искате да го заложите е добре да се ползва доста финно в уеб дизайна, макар и водещ. 

Друг пример с цвят, който е граничен е чевеното. Ще попитаме защо червеното? Нали това е цвят, който привлича вниманието? Да така е. Дори много от водещите брандове в световен мащаб са именно с червен цвят, пример за това са Кока Кола. Но не забравяйте, че червеният цвят се ползвва и за знак стоп, както и за внимание. Всеки знак на пътя, който предупреждава за опасност е ограден с червен цвят.  Това е цветът който определено е с доста спорни показатели. 

Ако държите да се ползва, задачата на дизайнера е да предвиди къде и как точно да го ползва. Колко да е наситен, къде да привлича вниманието на потребителя с цел покупка.

Какви са тенденциите сега в дизайна на онлайн магазини и кое реално продава. Ние от ИДЕА ОМ се разровихме из различни статии и прегледахме доста от топ продаващите сайтове за шпоследните 2 години. Проучихе както големи брандове, така и не толкова големи. Търсихме сайтове, които не са на известни марки, зашото всички знаем, че името продава. Ако искате да изградите дългосрочен бранд е добре да помислите за изграждане на бранд и да стратегизирате за онлайн репутацията си,за да може и вапият бизнес да продава заради името си. Ето какво излезна от нашето проучване:

  1. Дизайните на най-продаващите сайтове определено са доста изчистени от излишни елементи. Те са с точно изразени категории за пазаруване
  2. Няма много движение по сайта. Ако преди години бе модерно сайтът да е с много анимациии и това придаваше модерност, то сега това явно не продава. Статичността подчертава ясно къде трябва да се насочи потребителя. Това работи.
  3. Фоновата част на сайта е изчистена, използва се главно белият цвят. Ако има фон, то в по-голямата част е едноцвтен и се ползва за подчертаване. Ако искате да имате за фон, който да е точно определен цвят е добре да знаете предвариелно, че всяко изображение от тук нататък, трябва да е съобразено с този фон. Като ефекти видяхме 2 варианта:
  • Продуктовото изображение да е със същата почти сливаща се тоналност, а самият продукт да е леко подчертан
  • Изображенията да са ясна контрасност, която отново да е доста добре подбрана.

С този вариант на фон, трябва да предвидите бъдещи разходи за графичен дизайн на продуктите и банерите, които ще ползвате.

Има и още много елементи, които да се ползват в самия дизайн и изграждането на сайта. Добре е чисто функционално да предвидите и къде и как ще заложите SEO текстовете и на какво ще заложите.

Ако сте решили сами да направите свя сайт се надяваме да сте дали основата, която да следвате. Ако се чудите какво сте прочели и много от написаното не ви говорили нищо, е добре да се замислите дали можете сами да изградите достатъчно добър сайт. Дали реално ще спестите пари при изграждането сайта или по-скоро ще загубите пари и време. Тук според мен идва отговора на въпроса сайта инвестиция1 ли е или разход.

Как да изградиъте сайт сами? Просто е . Проучете всеки от горе изброените елементи, разберете всеки детайл за функционалност, научете повече за дизайна, проучете топ онлайн магазините на световния и местен пазар. Придобийте опит и можете да изградите най-добрият за вас сайт.

А, ако имате въпроси коя платформа да изберете. Можете да се свържете с нас, за да обсъдим коя платформа за изграждане на онлайн магазин би била най-подходяща за вас.

Имаш нужда от съвет? Получи безплата консултация