fbpx

Бранд мениджмънт и развитие

ИДЕА ОМ предлага на своите клиенти популяризиране и налагане на бранд в интернет

БРАНД МЕНИДЖМЪНТ

Почти всеки собственик на започващ бизнес си представя как името, което е избрал за своя бизнес става известно. Някои хора си мечтаят бранда им да стане голямо име на родна земя, други дерзаят за световно ниво.

Как се развива бранд обаче? Има ли ноу хау затова да се развие Вашият бранд? 
Точен математически метод на ноу хау за бранд мениджмънт и развитие не съществува. Има опорни точки, по които се водят специалистите, но всичко е заложено в множество детайли на маркетинга, които да изградят бранд идентичността.
Ако трябва да сравняваме развитието на бранд с преди и сега, не говорим за 5, 10 или повече години насам, а за промяната на пазара от 2020 г. Цялостната картина за надмощие и популярност се измени и продължава да се изменя динамично, поради спецификата на времето, в което живеем. Навиците у потребителя се измениха неимоверно. Дигиталният свят стана реалност за голяма част от потребителите. Навиците на потребителите се измениха, начините на пазаруване, на възприемане на информацията от хората се промени компресирано за много кратък период от време. Но какво е важно да знаете за развитието на бранд и брандмениджмънта, както и необходимите елементи.

 СЪЗДАВНЕ НА БРАНД

Когато дадена компания реши какъв бранд ще я представя пред бъдещите й клиенти, тази фирма трябва да реши как ще се представя пред света и как иска да я виждат хората. Как ще комуникира със своите потенциални клиенти. Например, логото на компанията често представя и съобщението или визията, която искате да комуникирате към хората, както и слогана или продукта. Много зависи как и какво искате да представите пред света. Целта е да направите своя бранд запомнящ се и предизвикващ потребителя да се интересува и купува това, което продавате.

За постигането на максимален резултат в избора на визуални елементи, които по-късно ще са част от вашата бранд идентичност, е добре да се консултирате със специалисти. Добре е, преди да изберете логото, да разкажете за вашата идея, да разкажете кое е вашето “защо”. Tова би помогнало на дизайнерите да развият най-добрата визия за вашия бранд. Като визия, освен лого и слоган, специалистите ще могат да определят коя е вашата таргет група. Определяйки потенциалните ви клиенти, маркетолозите, графичните и уеб дизайнери по този начин могат да предложат цветова схема и визуализации, които биха могли да развият вашия бранд по по-успешен начин, приканвайки психологически хората към интеракция. 

Когато решите да продавате стока или услуга и желанието ви е да изградите дългосрочен бизнес бранд, добре е, на първо място, да знаете защо искате да го изградите. Добре е за бранд мениджмънт да се доверите на хората, които знаят какво работи днес, тук и сега. Ако любимият ви цвят е лилав, попитай как той се приема от потенциалния Ви клиент, преди да се опитате да го наложите като основен за своя бизнес. Попитайте какво е успешно за нишата, в която искате да се развиете, не какво искате да наложите като мнение. Може да попитате или подадете информация, която ви се върти като идеи, но проверете по какъв начин тези идеи могат да се пласират по успешен начин.

Всеки един елемент, изграждащ вашата бранд визия, би спомогнал в т.нар. бранд ауеърнес, или разпознаване на марката на пазара от потребителя. Това подпомага бранд мениджмънта и развитието на бизнеса.

При стартирането на бранд, според предлаганите продукт или услуга, доста често може да се окаже, че клиентът реално не е този, който сте очаквали Вие, а друг. Започвайки да изграждате бранд, добре e да се доверите и на статистиките, които ще бъдат направени за потреблението на нишата. 

Ако пък имате вече бизнес и се чудите защо продуктът, който продавате не достига до хората, които искате, това може да се дължи именно на визуалните елементи и комуникацията ви към клиента. В този случай, освен, ако продуктът не е специфичен, можете да смените визията и начина на комуникация, съответно да смените таргет аудиенцията. Правейки ребрандинг, може изцяло да смените посоката на своя бизнес. Това, разбира се, отнема време и трябва да се предвиди.

ПРЕДИМСТВА НА БРАНДА

Това да имаш изградено име за своя бизнес, дава доста привилегии. На първо място, клиенти, които генерират константен приход за бизнеса. Тези хора също могат да се превърнат и във ваши бранд адвокати – да препоръчват вашите продукти или услуги, да защитават качеството, което предлагате и т.н.

Ще разгледаме развитието на бранда в дигитална среда и ползите. Ако имате онлайн магазин и се в конкурентна среда, то тогава бранда играе важна роля за генериране на постоянен оборот от доволни клиенти.

Много хора смятат, че онлайн бизнеса се гради само на реклами, но това далеч не е така. Всъщност, има вероятност да успеете за известно време, но,  колкото по-конкурентна става средата, чистата рекламата в гугъл и социални мрежи ще става все по-скъпа за вас, за да се преборите с конкурентните онлайн магазини. В доста голяма степен, това важи и за бизнесите, които предлагат услуги. Можете да развиватe своя онлайн бизнес на реклами, но колкото повече отказвате да стратегизирате, толкова по-скъпо ще ви излиза това удоволствие.

В стратегията за развитие на онлайн бизнес, независимо дали става дума за онлайн търговия или представяне на офлайн услуги в дигиталното пространство, добре e да изградите стратегия за развитие на своя бизнес. Добре е да се консултирате с маркетолози, които ще ви помогнат в това начинание. Добре е да знаете и че във времето след пандемията, на практика бизнесът ви, ако не съществува от дълги години и го няма в дигиталната индустрия, то той на практика не съществува. Ще ви е доста трудно да развиете своята дейност, без правилно изградена стратегия за развитие. 

В повечето случаи, дори бизнесите съществуващи от дълги години на пазара, започват да осъзнават необходимостта от по-наситено и по-добро присъствие в интернет средата. Дигитализирането на света, както и новите навици на потребителите в следствие от новата ситуация на пазара, налагат все повече необходимостта от правилно позициониране на бизнеса в търсачките, социалните медии и мрежи.

Ще вземем за пример онлайн магазините. Независимо дали имате или искате да изградите онлайн магазин за дрехи, онлайн магазин за бани, онлайн магазин за бижута или друг е добре да знаете, че бранда продава. 
Кои са важните стъпки за изграждането на бранд в дигиталния свят, освен добре направените отличителни белези и комуникация.

На първо място, уеб сайтът ви трябва да има визия, която да кореспондира с бранда, да носи послание и да продава. Следва скоростта на уеб сайта.

Потребителите станаха изключително капризни в тази посока. На клиентите вече не им се чака да заредят сайтовете. Не искат дори и да търсят много. Ако човек се нуждае от даден продукт или услуга, по-голямата част, се спират на първите няколко избора. Тук се намесват SEO-то и Гугъл рекламите.

SEO процесът е важна част от стратегията за дълготраен и устойчив бизнес. Но след последните ъпдейти на Гугъл, за добро SEO е необходимо на първо място уеб сайтът ви да бъде добре конструиран, да има добро разпределение на текстове по страниците, а заради ъпдейта и добра скорост. Последните статистики показват, че Гугъл няма да хареса вашия сайт, ако скоростта му не е подаваща. Следователно, дори да хвърляте хиляди левове за реклама, търсачката ще понижава рейтинга на вашия сайт. Добре е да се посъветвате със специалисти какъв хостинг би Ви свършил работа, за да имате достатъчно бързина на сайта. Ние, лично, препоръчваме да изберете хостинг, който е чрез VPS. Но това решение зависи изцяло от вас.

При по-големите онлайн магазини, бързината на зареждане на сайта е от изключителна важност за покупка. При тях, също и уеб дизайна е ключов, тъй като той определя потребителския път.

Ако информационния и продуктовия уеб сайт се използват главно за портфолио или каталог, то уеб сайтът построен като онлайн магазин е доста по-сложен като конструкция на уеб дизайн, за да може да осъществи потребителя бързо поръчка.

И при трите варианта, когато работите за бранд е добре целия дизайн да е съобразен с бранд идентичността и да носи посланието на бранда.

Добре е да имате добри продуктови фотографии и в трите варианта на уеб сайт, тъй като това продава също.

Когато сте комуникирали добре бранд идентичността през уеб сайта си. Спомогнали сте неговото добро представяне чрез SEO, скорост, както и рекламирате стратегически в Гугъл Фейсбук, Инстаграм и други канали, то конструирането и развитието на бранда са прав път. Единственото с което трябва да се въоръжите е търпение.

Изграждането на бранд е дълъг и динамичен процес. В него освен всичко гореизброено се включват и определени стратегии за реклами, които са с бранд ауеърнес насоченост. Намиране на точните таргети и изграждането на лоялни и постоянни клиенти, които да прераснат в бранд адвокати.

Развитието на бранд води не само до по-големи и постоянни продажби, но позволява и по-добър марж, което води до по-добри печалби и евентуални бъдещи инвестиции в развитие.

Добре е да помислите добре и да сметнете началните инвестиции, тъй като започването на бизнес и граденето на бранд, както споменахме е дълъг и динамичен процес, но тук ключовата дума е, че брандът се нуждае от време и и вестиция. Ползата е, че в бъдеще тази инвестиция се възвръща доста по-добре от случая, когато не развивате бранд, а правите просто продажби.

При онлайн магазините, когато не наблягате на името си, рискуваш хората, които са закупили дадена стока или услуга от вас, при следващо търсене на същата стока или услуга онлайн, да попаднат на ваш конкурент, който предлага същата или подобна. Ако обаче вашият конкурент набляга на брандинг, то вероятността да загубите този човек като клиент е голяма.
Сега ще разгледаме отделните видове бранд.

ТИПОВЕ БРАНДОВЕ

Брандовете се делят на няколко вида

• корпоративни – корпоративните брандове правят своята стратегия, за да си дадат шанс срещу своите конкуренти. Те вземат серия от важни решения с цел да постигнат именно преднина пред останалите фирми от тази ниша като ценообразуване, мисия, визия, ценности и пазарен таргет.

• Личностни брандове – както сте забелязали, брандинга не е само за компании и корпорации вече. Хората използват останалите инструменти на дигиталния маркетинг като социалните медии, за да изградят себе си и чрез своето име да подпомогнат техните брандове. Това включва органични постове в социалните медии, както и споделяния на снимки и видео, споделяния на сторита, случайни живи срещи и поздрави.

• Продуктов бранд – този тип брандинг е познат още като стоков бранд, включва маркетинг на определен продукт. Тук, както споменахме и по-горе, е необходим сериозен рисърч и познание на пазара, което да доведе до правилно таргетиране на потенциалните клиенти.

• Бранд на услуги – този тип бранд идентичност изисква доста креативност, тъй като няма как да покажем услугата чисто продуктово. Добре е да се посъветвате с маркетинг специалист, по какъв начин можете да демонстрирате това, което предлагате по най-добрия начин.

Ще обобщим ключовите компоненти на бранда до тук:

• Брандът е нематериална маркетингова или бизнес концепция, която помага на хората да разпознаят продукт, човек, компания.

• Хората често бъркат лого, слоган или други отличителни знаци с брандинг, а те са инструментите, които използва маркетинга, за да направи вашият бизнес разпознаваем.

• Брандът, в световен мащаб, се счита за една от най-ценните принадлежности на компанията.

• Типовете бранд включват – корпоративен, персонален, продуктов и бранд на услуга.

Ако се чувствате объркани, можете да запомните горепосочените 4 точки и да запомните следното:

“ Брандът е бизнес концепция, която използва различни маркетингови инструменти, за да изгради вашият бизнес. Логото, слогана, цветовете са маркетингови инструменти, които спомагат разпознаването на вашият бизнес. Специалистите използват различни детайли, за да отличат вашият продукт или услуга от останалите конкуренти предлагащи подобни продукти и услуги. Брандът се смята за едно от най-ценните притежания на компаниите по цял свят. Изграждането на бранд е дълъг динамичен процес, който изисква менажиране, но се отплаща в дългосрочен план.”

Дали ще изберете пътя на бранда и бизнес развитието или предпочитате скоростно краткосрочно прескачане е лично ваше решение. Добре е да знаете ползите и от двете страни.

Общите неща между двата варианта, които са необходими са :

• Добрър дизайн на уеб сайт 

• Добра скорост на уебсайта

• Добра стратегия за реклами в гугъл и реклми в социалните мрежи

Изработка на онлайн магазин

 

Имаш нужда от съвет? Получи безплатна консултация