Регистрация в Google My Business
ИДЕА ОМ предлага Създаване и оптимизиране на профил в Google My Business (Goole Map / Google карти)
Как да се класирате в Google Карти със своя физически обект - Практики и съвети за локално SEO Местното SEO е задължително за всеки обикновен бизнес с физически обект! Това е най-ефективната онлайн маркетингова стратегия за привличане на клиенти наблизо във вашия район. С локалното SEO вие не просто ще получите много органичен трафик към вашия сайт, вие също така ще привлечете нетърпеливи посетители към мястото на работа. Най-хубавото е, че тези хора всъщност са готови да купят вашите неща или да поискат вашата услуга. Ако искате да поставите малкия си бизнес на картата (в буквален и преносен смисъл), имате нужда от локално SEO. И благодарение на няколко нови функции на Google (актуализация на Pigeon и Local 3-Pack) вашият малък местен бизнес може да изпревари дори национални или глобални гиганти за локални търсения! Използвайки това просто ръководство за SEO, вие ще можете да впрегнете цялата сила на Google и да доминирате в местния си район. Местно SEO Локално SEO (оптимизация за търсачки) означава оптимизиране на вашия уебсайт с цел да се класира високо в страницата с резултати от търсачката (SERP) за търсения свързани с местоположението. Казано по-просто, това е набор от настройки и оптимизации, които помагат на Google да разбере вашия бизнес, това, което предлагате и да счита вашата компания като достойна да предложи в SERP и Local Packs. Това е подобно на обикновеното SEO с добавен елемент на географско местоположение. Например, нека си представим, че управлявате италиански ресторант в София. Когато някой търси "италиански ресторанти в София" или "италиански ресторанти наблизо" вие искате сайтът ви да се показва в горната част на резултатите от търсенето във вашия местен район. За предпочитане в първите 3 класации на SERP. Това се нарича локален Local 3-Pack. Тези карти се показват над обикновените органични обяви в Google SERP. Какво точно е Local 3-Pack Local 3-Pack е колекция от първите 3 най-подходящи резултата за вашето местно търсене. Ако търсите неща като: "автокъщи близо до мен", "пицария във [вашето местоположение]" или дори нещо като "зъболекар" Google разбира, че търсите местен бизнес и ще ви предостави Local 3-Pack карта на челна позиция в резултатите от търсенето. Въз основа на вашето географско местоположение Google ще открие най-подходящите зъболекари във вашия район. Най-добрият резултат, над другите органични резултати. Локалните пакети бяха въведени заедно с актуализацията на алгоритъма на Google през 2014 г., наречена „Pigeon“. Целта беше да се предоставят по-подходящи резултати от търсене за заявки, които включват локализирани ключови думи. Първоначално Local Packs включваха 10 резултата, по-късно те бяха намалени до 7 и накрая бяха намалени до само 3. Това беше направено, за да се оптимизират резултатите от търсенето за хипер-локални области и да паснат по-добре на малките екрани на мобилни устройства. Благодарение на тези актуализации дори вашият малък бизнес може да изпревари световните или национални компании за подходящи местни търсения. Анатомия на местните опаковки За повечето местни фирми типичният локален пакет включва следните елементи: Местоположение на картата Оценки (въз основа на Google My Business, за които ще говорим по-късно) Телефонен номер Работно време Връзка към уебсайта Упътвания Екранна снимка Стандартният Local 3-Pack показва най-важните подробности, които потребителите, търсещи този тип бизнес, биха искали да знаят. Всичко това има за цел да помогне на потребителите да намерят точно това, което търсят, без да превъртат или да търсят много далеч. Местните пакети се показват за всякакви местни фирми: Фризьорски салони Строителни/ремонтни фирми Автокъщи Коли под наем Плувни басейни Фитнес зали Фото магазини Автосервизи и много други... Но за някои индустрии, като ресторанти и хотели, може да видите Local Teaser Pack във вашия SERP. Local Teaser Pack срещу Local Pack Освен обикновения Local 3-Pack, някои търсения с локално намерение могат да доведат до друг тип локален резултат, наречен Local Teaser Pack. Да приемем, че търсите нещо като "луксозни хотели близо до мен", резултатите Ви ще изглеждат така: Екранна снимка, показваща локален пакет с тийзъри с някои от основните елементи: опции за резервацияценипрепоръкиудобстваизображения Пакет за локални оферти Резултатите изглеждат подобни на споменатия по-рано локален пакет, но с добавени още няколко елемента. Local Teaser Pack включва също: Опции за резервация Ценообразуване Отзиви Удобства Изображения И, точно както при обикновените локални пакети, можете да видите карта, както и рецензии. Но какво ще стане, ако не управлявате хотел, той все още важи за други бизнеси? Е, местните тийзър пакети се появяват и за други бизнеси, базирани на резервации. Local Teaser Pack за ресторанти Не само това, за местни фирми, базирани на резервации, можете да разгледате кратко описание, както и ценовия диапазон. Всичко това има за цел да позволи на хората да търсят по-малко и да получат необходимата информация веднага. Но защо трябва да ви пука толкова много за това? Защо Local 3-Packs са от съществено значение за вашия бизнес Ако сте обикновен бизнес, работещ в локализиран район, тогава трябва да използвате тези нови функции в ежедневието си. Изключително важно е да се запознаете с локалното пространство на Google. Всъщност местните търсения, особено "[бизнес] близо до мен" стават все по-популярни! Според Ник Уилсдън (Vodafone), 46% от всички търсения в Google имат местно намерение . Това са някои зашеметяващи цифри. И като знаете, че 78% от всички локални мобилни търсения завършват с покупка , имате силата да достигнете до местните жители, когато те са готови да купуват! Актуализацията на Pigeon и новите функции на Google SERP отвориха цял нов свят от възможности за вас. Пакетът от 3 на Google се появява в 93% от времето за локални свързани търсения. Когато хората търсят продукти/услуги във вашия район, Вие искате бизнесът ви да бъде първото нещо, което се появява. За да управлявате успешен бизнес във вашето локално пространство, важно е вашият сайт да се появи в Local 3-Pack. Това е най-известната функция в SERP и заема толкова много място на екрана. Хората всъщност трябва да превъртят надолу, за да видят #1 органично класиране! Това означава, че ако можете да поставите бизнеса си сред първите три резултата в локални пакети, вие ще доминирате в страницата с резултати от търсенето с Google. Ранг #0 с локални пакети Местните пакети се появяват в горната част на резултатите от търсенето, дори над органичното класиране №1. Ето защо класирането на вашия сайт в Local 3-Pack означава класиране #0 в Google! И има много причини, поради които бихте искали да се класирате #0... Тъй като Local Packs предоставят толкова много полезна информация, повечето хора дори няма да си правят труда да превъртят надолу, за да проверят други класации. Ако по някаква причина искат да видят повече места, е по-вероятно да разширят списъка с местни фирми. Локалните пакети предоставят много полезна информация с максимално удобство, спестявайки време и усилия на потребителите. Друга основна причина за Local Pack идва от факта, че 4 от 5 потребители използват смартфони, за да търсят местен бизнес . Local 3-Pack на мобилни устройства Супер удобно е, дори не е нужно да посещавате нито един от изброените сайтове! Просто се обадете, за да резервирате услуга направо от SERP или я добавете към вашето навигационно приложение, ако искате да шофирате директно до там. И може би най-убедителната причина да включите бизнеса си в Google карти е, че хората, които търсят местни услуги, са готови да ги купят! Много е просто. Ако търсите ресторант или автомивка близо до вас, вероятно търсите незабавно да използвате услугите им. Местното SEO може потенциално да ви донесе по-висока възвръщаемост на инвестициите от всяка друга маркетингова стратегия. Той достига до най-големия пазар на вероятни клиенти. Като изключим това, нека ви покажа как Google определя местните класации. Как Google класира сайтовете за локални търсения За да направите правилно локално SEO, трябва да разберете как Google класира сайтовете по заявки, свързани с местоположението. Когато решава кой да класира в Local 3-Pack, Google взема предвид 3 основни фактора: Уместност – Това показва колко добре резултатите съответстват на термина, който потребителят е търсил. Разстояние – колко близо е потребителят до местоположението на вашия бизнес. Това се определя от думата за търсене, ако съдържа местоположение. Ако не, тогава Google ще вземе предвид последното известно местоположение на потребителя. Известност и надеждност – Този фактор се определя от репутацията на вашата компания. Google се опитва да отрази истинската популярност и доверие в бизнеса, както в офлайн, така и в онлайн света. Въз основа на тези фактори Google използва всякакви сигнали, за да определи кои фирми заслужават да се класират в Local 3-Pack. Според MOZ, най -важните сигнали за местно класиране са: Сигнали от Google My Business Сигнали за връзка Сигнали на страницата Сигнали за цитиране Прегледайте сигналите Поведенчески сигнали Персонализиране Социални сигнали
За щастие можете да управлявате всички тези сигнали, за да наклоните везната във ваша полза. С малко помощ от локална оптимизация можете да получите това желано място №0 в Google.
Как да се класирате в Google Local 3-Packs
Тъй като класирането в Local Packs е от съществено значение за всеки местен бизнес, ето стъпка по стъпка ръководство за това как да провеждате локално SEO и да поставите компанията си на върха.
Като вземем предвид най-важните сигнали за класиране на Google за търсене с локално намерение, ние съставихме списък от стъпки, които трябва да предприемете, за да оптимизирате сайта си.
Това най-добро местно SEO ръководство съдържа 6 основни стъпки:
Извършете оптимизация на уеб сайт
Оптимизирайте малката си обява в Google My Business
Заявете другите си интернет профили
Получете повече отзиви за вашия бизнес
Създайте локално съдържание
Стъпка 1. Оптимизация на уеб сайт
Ако искате да бъдете забелязани от Google и други търсачки, първото нещо, което трябва да направите, е да извършите SEO на уеб сайт.
Има няколко неща, които са особено важни за локалното SEO, ако искате да бъдете класирани в Local 3-Pack на Google.
Ето списък с неща, за които трябва да се погрижите в момента:
1. Увеличете скоростта на зареждане на вашия уебсайт
2. Уверете се, че вашият сайт е удобен за мобилни устройства
3. Имайте страница за контакт
4. Направете телефонни номера с възможност за кликване, за да получавате повече обаждания
5. Поставете карта на вашето местоположение
6. Укрепете доверието на потребителите с препоръки
7. Добавете маркиране на схема към вашия сайт
Стъпка 2. Оптимизирайте страницата си в Google My Business
Google My Business (GMB) е задължителен инструмент за всички местни фирми, които искат да бъдат открити в SERP, Google Maps и други услуги на Google.
Той се превърна в основния източник за Google, за да получи всички подробности за вашия бизнес (вашият адрес, телефонен номер, изображения, изглед на улицата и т.н.). Което има смисъл, защото това е собствен инструмент на Google.
Google може да разчита на данните от GMB, за да бъдат точни, тъй като те могат да проверят цялата информация и съдържание, публикувани там.
Това го прави важен и за вас! Искате да поставите информацията си в най-надеждния източник за Google.
Допълнителното предимство от използването на GMB е, че вашият сайт ще се показва в Google Maps.
И така, как да оптимизирате страницата си в GMB?
1. Създайте и заявете своя местен бизнес в GMB
2. Потвърдете бизнеса си
3. Въведете пълната си информация
4. Добавете снимки
5. Изтеглете приложението GMB
Стъпка 3. Заявете другите си интернет профили
GMB и вашият уебсайт не са единствените места, където потенциалните ви клиенти могат да ви намерят.
Сайтове за прегледи като Yelp , TripAdvisor , Foursquare и дори социални медии като Facebook често ще се показват като топ класации под Local 3-Pack.
Понякога те са придружени от местни гидове и сайтове за преглед.
Това са всички инструменти, които можете да използвате, за да привлечете повече клиенти към вашия бизнес.
Проверете резултатите и установете кои сайтове се появяват в първите няколко страници.
Заявяването на вашите профили обикновено включва създаване на акаунт. Въпреки това, някои платформи може да изискват допълнителни стъпки, за да потвърдите, че сте собственик.
За местните бизнес индекси процесът на заявяване може да е напълно различен и наистина зависи от платформата.
Като заявите бизнеса си в сайтове за рецензии, вие също така ще можете да отговаряте на отзиви от клиентите си. Това е много важно за получаване на повече отзиви и управление на вашата онлайн репутация.
Не забравяйте за социалните мрежи!
Не забравяйте да създадете бизнес страница във Facebook. Това е най-голямата социална мрежа и се появява в резултатите от търсенето дори при локални търсения.
Създайте страница във Facebook за вашия местен бизнес
Освен това хората често търсят фирми във Facebook и други сайтове за социални медии.
За да управлявате ефективно онлайн репутацията си, е задължително да имате подробни профили във всички основни социални мрежи.
Стъпка 4. Управлявайте своята последователност и цитати на ИАТ
ИАТ означава „име, адрес и телефонен номер“. За целите на локалното SEO трябва да включите тази информация на страницата за контакт на вашия уебсайт, както и навсякъде в интернет.
Трябва да се уверите, че информацията за ИАТ остава последователна и актуална във всичките ви интернет профили.
Това е важно по две причини:
Това улеснява потенциалните клиенти да намерят и да се свържат с вас
Google го приема като сигнал за класиране (както споменахме по-рано)
Поради тези причини трябва да заявите всичките си онлайн профили и да управлявате цитати, за да можете да зададете и актуализирате информацията си за ИАТ.
Какво представляват цитатите
Цитатите са онлайн споменавания на вашия бизнес и информация за ИАТ. Те могат да се появят в местни бизнес директории, в уебсайтове и приложения и в социални платформи.
Колкото повече цитати имате, толкова по-добре за вас. Те са друг сигнал, който казва на Google, че вашият бизнес е уместен и изграждат авторитета ви. Ако информацията е точна и последователна, Google ще се довери на валидността на данните и ще увеличи шансовете ви за класиране в Google Maps.
От друга страна, ако данните за ИАТ не са последователни, те могат да подведат клиентите и да доведат до загуба на приходи и репутация. Google приема това сериозно. Всъщност този проблем ще бъде голям минус в очите на Google.
Изненадващо, несъответствията в цитирането са проблем номер 1, засягащ местното класиране .
Лентова графика, показваща най-често срещаните проблеми с класирането за местните фирми, като се подчертава, че 41% имат проблем с несъответствията в цитирането
Ето защо трябва да подхождате активно. Намерете тези цитати, уверете се, че са точни и се свържете, за да направите необходимите промени. Вие също искате да проверите за дублирани обяви и да ги премахнете.
Стъпка 5. Вземете повече отзиви, за да повишите местното си класиране
Отзивите са от съществено значение за вашия местен бизнес.
85% от клиентите се доверяват на рецензиите толкова, колкото на личните препоръки, а 73% от хората формират мнение за вашия бизнес, след като прочетат между един и шест онлайн рецензии.
Стъпка 6. Създайте локално съдържание
Без значение дали сте малък бизнес или голяма корпорация, имате нужда от съдържание на вашия сайт.
Вашето съдържание е това, което ви кара да откриете в Google, когато хората търсят думи, свързани с вашата индустрия, ниша, продукти и услуги и т.н.
Но почакай. Има още.
Вашето съдържание е това, което помага да изградите своя авторитет в очите на Google.
Отново, ако съдържанието ви е с високо качество, други уебсайтове ще препратят обратно към вашето съдържание. Те се наричат обратни връзки . Те са източникът на авторитета на вашия сайт.
Авторитетът е най-големият фактор за класиране за Google, който представлява почти 24% от общия брой.
Сега, когато осъзнавате колко е важно да имате съдържание на вашия сайт, нека поговорим за това от какво съдържание се нуждаете.
Отговорът е прост! За вашия малък местен бизнес трябва да пишете местно съдържание.
Това, което имам предвид с това, е, че искате да пишете съдържание, което по някакъв начин е свързано с вашия регион, град, район или дори квартал.
Не забравяйте да напълните съдържанието си с думи, които са свързани с нещо местно.
Но не забравяйте да споменете някои от съседните ви градове, местни институции и дори специфичен жаргон, който се използва от местните жители във вашия район.
Чудесен начин да направите това е да говорите за събития, местни новини, събития в общността и т.н., които по някакъв начин са свързани с това, което правите. Можете също да дадете своя собствена гледна точка по тези въпроси.
Но не пишете за бизнеса си изрично! Това е огромно отблъскване.
Вместо това помагайте на хората.
Пишете съдържание, което предлага някаква стойност; отговаряйте на въпросите на потребителите, информирайте ги, учете ги или им помагайте да решат проблем.
Това е, което хората търсят. И така изграждате доверие и лоялност с тях.
За да ви помогнем да намерите теми, които хората всъщност търсят, трябва да проведете проучване на ключови думи.
Въведете ключова дума или фраза, свързани с вашата ниша, продукти или услуги.
Потърсете ключови думи с достатъчен обем на търсене.
Внимавайте с ключови думи с висока конкуренция, тъй като те може да са твърде трудни за класиране, ако тепърва започвате.
Заключение
Някога малките фирми трябваше да водят тежка битка срещу големите компании, за да се класират в челните страници на Google. Но с най-новата актуализация на Pigeon и новия SERP вашият малък бизнес има възможността да отвърне на удара и да доминира на страницата №1 на Google.
Локалните пакети са пълни с информация, удобни са и най-важното е, че заемат толкова много място на екрана, че изискват внимание. Повечето хора просто ще ги разгледат и ще решат къде да се ориентират веднага.
Ето защо е наложително да се възползвате максимално от тази функция!
Вземете действия, извършете локално SEO и изведете сайта си на върха с Local 3-Pack!